Robert Kubica jako wielki fan torów ulicznych z przyjemnością wraca do Monako, gdzie w sezonie 2008 w barwach BMW Sauber o mały włos nie wygrał prestiżowego wyścigu. Dzisiaj opisuje dla swoich fanów pętle legendarnego toru.
„Zawsze lubiłem ściganie się w Monako, a sam jestem wielkim fanem torów ulicznych, gdyż uważam, że dają kierowcy większą szansę na pokazanie swoich umiejętności. Zawsze dobrze tam wypadałem, a w sezonie 2008 finiszowałem na podium (drugie miejsce), więc czekam na ten wyścig z niecierpliwością.”„Bez dobrze zbalansowanego auta, Monako jest ciężkie. Trzeba dobrego bolidu, który łatwo się prowadzi, gdyż tor jest bardzo ciasny i wyboisty. Jak tylko auto jest dobrze zbalansowane, można naprawdę naciskać do granic możliwości, przejeżdżając zakręty o kilka centymetrów od barier. W przeciwieństwie do nowoczesnych torów, nie ma tutaj miejsca na błąd, a kierowca musi respektować ściany, ponieważ nie mu zbyt wielu stref wyjazdowych.”
„Ponieważ cały czas jedzie się na tym torze w zakrętach, a ściany są tak blisko, to bardzo wymagający wyścig dla kierowców- nie fizycznie, ale mentalnie. Większość torów zazwyczaj ma długie proste, gdzie można się zrelaksować przez kilka sekund, ale w Monako cały czas jest się zajętym.”
„Jak na większości torów ulicznych, wyprzedzanie w Monako jest praktycznie niemożliwe. Częściowo spowodowane jest to małą przyczepnością. Mimo, że tor nabiera przylepności w trakcie weekendu, trzeba trzymać się linii wyścigowej. Także wiele stref hamowania jest tam nierównych i dopóki nie popełni się błędu, wyprzedzenie przez innego kierowcę jest niemożliwe.”
„Pierwszy zakręt jest jedną z kilku sekcji, gdzie jest pewny margines bezpieczeństwa, a wielu kierowców jedzie tam szeroko. To trudny zakręt do prawidłowego pokonania, a na pierwszym okrążeniu jest bardzo ciasno, zwłaszcza gdy startuje się z tyłu stawki, jak miało to miejsce w moim przypadku w ubiegłym roku. Na pierwszych okrążeniach musiałem zwolnić dochodząc do pierwszego zakrętu ze względu na duży ruch.”
„Tunel jest najszybszą częścią toru, i do tej pory pokonywaliśmy go na pełnym gazie, ale w tym roku powinien być bardziej wyzywający przy pełnych zbiornikach paliwa na pierwszych okrążeniach. W rzeczywistości, całe okrążenie będzie trudniejsze z ciężkim bolidem, gdyż dodatkowy balast sprawi, że auto będzie gorzej reagowało.”
„Szykana przy basenie [zakręty nr 13 i 14] jest częścią okrążenia, gdzie naprawdę potrzeba dobrze zbalansowanego auta. Jest bardzo szybka, pokonywana na piątym biegu i trzeba atakować tarki oraz zmieniać kierunek bardzo szybko. To ekscytująca cześć okrążenia, ale łatwo jest ją pokonać w zły sposób, a gdy źle w nią wejdzie, nie ma jak uniknąć barier.”
11.05.2010 12:56
0
Czad :) Kiedy ja tam pojadę ?
11.05.2010 13:01
0
1. frencz Juz mozna... ale nie w realu :-) Polecam Gran Turismo 3 lub 4, mamy tam do dyspozycji Monaco, Suzuka, Fuji... A i bolidy F1 tez sa. Mozna poszalec.
11.05.2010 13:27
0
Robert doskonale czuje się w takich warunkach i myślę że dodatkowo mogą zaowocować straty w rajdach, tam też jest ciasno, najważniejsze będzie Q. Osobiście uważam, że RBR znowu wygrają Q oni na bank kombinują przy zawieszeniu podczas Q, bo niby dlaczego w Q są prawie 1 sekundę szybsi od pozostałych czołowych ekip a w wyściugu juz jadą podobnym tempem ?
11.05.2010 14:12
0
3. RBR nie dość, że coś kombinuje, to jeszcze ma platformę testową w postaci STR. Nie wieżę, że Toro Rosso nie testuje niczego dla Red Bulla! Ale w Monaco duet Renia-Robert pokaże na co ich stać. To powinno być najlpesze GP dla Reni w tym sezonie!
11.05.2010 14:19
0
DAJESZ ROBERT :) lubisz tory uliczne ...
11.05.2010 15:00
0
4. Kojag----- Ja piszesz że to powinno być najlepsze GP dla Renault to Robert musi wygrać :D a Pietrow być w czołowej szóstce :)
11.05.2010 15:04
0
Robert Kubica o torze i wszystko jasne.
11.05.2010 15:13
0
pięknie opisał ten tor :D
11.05.2010 15:31
0
teraz czas na pierwsze
11.05.2010 16:45
0
Tu kierowca może pokazac wielką klase, wątpie żeby Pietrow ukończył wyścig. Powinno byc więcej takich wyścigów. W Monako jest bardzo mały margines błędu, i za to kocham f1. Kiedy wreszcie będzie sobota!!!
11.05.2010 16:49
0
jest jeszcze Singapur :) więc nie tylko jedyna szansa dla Renault.
11.05.2010 17:14
0
Trudniejsze jest już tylko Makao... Chciałbym aby tam się ścigali XD
11.05.2010 18:12
0
Juz sie nie moge doczekac.
11.05.2010 18:47
0
chciałbym z nim pojechać juhuuuuuuuuuuuu
11.05.2010 18:52
0
oby Polak wygrał było by zawaliście a rusek 2 to wtedy stawiam wszstkim piwo:)
11.05.2010 21:09
0
6 Może niekoniecznie wygrać, ale szanse na podium są. Jeśli Robert je wykożysta...
11.05.2010 23:25
0
Robert stanie na podium tak ja mysle a co w nato
12.05.2010 00:00
0
oby tylko nie stal się ofiara kraksy...i bedzie GIT ...na tym torze obstawiam 2X SC...no minimum 1x
12.05.2010 16:14
0
No nie wiem czy będzie tak kolorowo. Jeśli w kwalifikacjach nie uda się zdobyć dobrego miejsca to w wyścigu dużo lepiej nie będzie. Jedno jest pewne będzie bardzo ciekawie w kwalifikacjach, podejrzewam że kilku z czołówki zostanie przyblokowanych i zajmą dalsze miejsca. Oby to nie był Robert.
12.05.2010 16:57
0
Tak, tam gdzie w zasadzie Robert w quali staje (6-8 miejsce) duzo i Latwo do przodu sie nieda, za to do tyLu tak. Tym razem klijent musi dac wiecej niz wszystko z siebie i naprawde startowac z samej czoLówki. Wierze ze bedzie dobrze ale niezopominam nigdy o RedBull i Maclaren. Tez sie ciesze na wyscig. Dawac mi tu ten weekend! Pozdro.
12.05.2010 20:19
0
nieźle Robert ma obcykany ten tor... nie jeden kierowca z dwa razy większym doświadczeniem miałby problem z opisaniem i pokonaniem tego toru. Po cichu liczę na podium ale nie palcie sie tak bo moze byc zawod , nie koniecznie z winy roberta...
12.05.2010 20:23
0
Ahhh....nie mogę się doczekać 1 treningu o 10
13.05.2010 08:16
0
mysle ze kwalifikacje beda dla Roberta udane . Renault nie czka w nieskonczonosc z wypuszczaniem go na tor , tak jak to mialo miejsce w BMW. On sam wie ze musi byc wysoko zeby walczyc o dobre pkt. Co do Pietrova to jak nie rozbije bolidu na treningach to powinien byc wysoko w Q2 i moze pkt jakies dowiezie , czego mu zycze oczywiscie
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się